Meer uit je e-mailmarketing: Waarom wij fan zijn van MailBlue

Meer uit je e-mailmarketing: Waarom wij fan zijn van MailBlue

Investeren in het opbouwen en onderhouden van een mailinglijst is van belang om jouw business te laten groeien. E-mailmarketing is een waardevolle manier om in contact te komen met je doelgroep en (potentiële) klanten. Maar hoe vind je een e-mailprogramma dat past bij jouw doelen? Wij raden onze klanten meer dan eens MailBlue aan. We steken niet onder stoelen of banken dat dit een erg fijne alles-in-1 e-mailmarketing software is met alle opties om je maillijst op te bouwen én in contact te blijven met je klanten.

Gratis of betaald e-mailprogramma?

Een vraag die wij vaak van onze klanten krijgen is of ze moeten kiezen voor een gratis of betaald e-mailprogramma. Als je nog weinig doet met e-mailmarketing lijkt een gratis variant een logische optie. Bij deze afweging is het voornamelijk goed om te kijken naar hoe jij e-mailmarketing in gaat zetten én om je bewust te zijn van de waarde van het opbouwen van een goede maillinglijst. Met een ijzersterke weggever en een goede e-mailfunnel (say what? – Zie het kopje automatiseren voor onze tips!)

Personaliseren & segmenteren 

“Hi [jouw naam]” of “Hi webinar deelnemer”? Wat spreekt jou meer aan? Zoals we in deze blog over het maken van een aantrekkelijke nieuwsbrief al eens tipten, is personaliseren key om écht contact te maken met de contactpersoon op jouw lijst. Een voornaam kan je in veel mailprogramma’s instellen en wordt meer dan eens gedaan. In MailBlue kun je dat makkelijk en overzichtelijk een stapje extra nemen door gedrag te segmenteren en je contactpersonen te splitsen met of ze bijvoorbeeld jouw mail wel gelezen hebben of op de link hebben geklikt en je weggever hebben gedownload. Op die manier kun je nieuwsbrieven en e-mails zo relevant mogelijk maken voor jouw publiek en inspelen op hun gedrag. Door daarop in te spelen maak je je mail(reeks) nog persoonlijker en overtuigender.

Automatiseren in MailBlue

Niets is zo’n tijdrovende klus als routinematig werk. Een automatisering zorgt ervoor dat je deze marketingactiviteiten kunt omzetten naar een geautomatiseerd proces. Dat scheelt tijd en geld, maar zorgt er ook voor dat je een persoonlijke ervaring kan aanbieden aan zowel je potentiële als bestaande klanten.

Dit kun je doen door een funnel op te zetten. Hierbij plan je verschillende mails achter elkaar in. Je kunt ervoor kiezen verschillende wachtstappen toe te voegen.

Bijvoorbeeld: na 5 dagen wordt de volgende mail gestuurd of na het klikken op de link wordt de volgende mail gestuurd.

De mogelijkheden in MailBlue zijn eindeloos bij het maken van een funnel. Ideaal want het zorgt ervoor dat je tijd over hebt voor belangrijkere taken.

Heb je hulp nodig bij je e-mailmarketingstrategie? Stuur ons dan even een mailtje of maak een afspraak. We helpen je graag verder!

 

Reageer

Verder lezen