Waarom Mailblue de beste e-mailmarketing software is voor jouw bedrijf!

Waarom Mailblue de beste e-mailmarketing software is voor jouw bedrijf!

We hebben in onze VA carrière met heel wat verschillende e-mailmarketing tools gewerkt, waardoor we flink wat vergelijkingsmateriaal hebben. Wij zijn grote fans van MailBlue. MailBlue is Nederlandstalige e-mailsoftware waarmee je dankzij de uitgebreide opties en mogelijkheden van het systeem een supersterke e-mailmarketing strategie neer kunt zetten. Wanneer je MailBlue goed inzet kan het de groei van jouw bedrijf een flinke boost geven.

Benieuwd waarom wij MailBlue met stip op 1 zetten? We beantwoorden al je vragen in dit artikel!

Wat is MailBlue?

Denk jij nu nog vooral: ”Eh, wat is MailBlue eigenlijk?” No worries, we beginnen even bij het begin!

MailBlue is een Nederlandstalig e-mailmarketing systeem waarmee je nieuwsbrieven kunt versturen, maar ook geautomatiseerde mailseries kunt maken. Via lijsten en tags kan je makkelijk contacten segmenteren, mailopvolgingen automatiseren, connecties maken met andere systemen en uitgebreide contactpersoon profielen opbouwen. Het grote voordeel is dat je jouw contacten op maat kan mailen. Zo kan je ervoor zorgen dat ze alleen mails ontvangen die aansluiten bij hun interesse, profiel of gedrag.

 

Denk bijvoorbeeld aan een fietsenwinkel, waarbij het fijn is om een onderscheid te maken tussen mensen die geïnteresseerd zijn in een racefiets en mensen die gaan voor een senioren e-bike.

 

MailBlue is bovendien Nederlandstalig ingericht en heeft een uitgebreide kennisbank en academie vol tips en tricks die allemaal in onze eigen taal geschreven zijn. Handig, want zo loop je niet tegen lastige Engels termen aan!

Even een e-mailmarketing voorbeeld hoe je MailBlue in de praktijk kunt gebruiken.

Heb jij een e-book als gratis weggever op je website staan? De bezoeker kan dit dan via een MailBlue formulier dat is geïntegreerd op je website, aanvragen. De contactpersoon wordt vervolgens automatisch in het systeem aangemaakt of bijgewerkt en in de juiste automation gestopt. In die automation staan een aantal verleidelijke mails klaar om bijvoorbeeld jezelf voor te stellen, extra waarde/tips te delen en de lead warm te maken voor een verkoop. Je stelt dit één keer in (optimaliseren even buiten beschouwing gelaten) en huppakee, het e-mailmarketing systeem neemt je al het werk uit handen. 

e-mailmarketing-tips

MailBlue vs. ActiveCampaign

Misschien heb je al weleens van ActiveCampaign gehoord. Dat zou niet zo gek zijn. ActiveCampaign is namelijk een van de bekendste e-mailproviders ter wereld. En terecht! Door de uitgebreide opties waardoor je heel makkelijk je doelgroep kunt segmenteren en automatisch kunt targetten met gepersonaliseerde mails, is het ook niet heel gek dat dit systeem wereldwijd zo veel gebruikt wordt! Waarom dan vanuit ons geen shout-out naar ActiveCampaign en wel naar MailBlue?

Nou dat antwoord is vrij simpel. MailBlue is namelijk ActiveCampaign in een Nederlands jasje. Gebruik je MailBlue, dan gebruik je ActiveCampaign. Maar…je krijgt alles in het Nederlands. Eerder hadden we het al over de waardevolle academy waarmee MailBlue haar gebruikers echt goed op weg helpt. Maar vergeet ook de Nederlandse supportdesk niet. Geen gedoe met tijdsverschillen of het zoeken naar de Engelse woorden om je probleem uit te leggen. Gewoon snel en makkelijk schakelen zodat jij door kan.

MailBlue heeft dezelfde overzichtelijke interface als ActiveCampaign en exact dezelfde uitgebreide opties om met geautomatiseerde e-mailmarketing jouw bedrijf een boost te geven. MailBlue draait zelfs op de servers van ActiveCampaign. Heeft ActiveCampaign iets nieuws ontwikkeld of iets geoptimaliseerd, dan is dit ook direct bruikbaar in MailBlue.

MailBlue vs. Mailchimp

We merken dat veel klanten ooit zijn gestart met Mailchimp. Niet gek, want het heeft een gratis versie waarmee je gewoon een nieuwsbrief kunt sturen. Dat klinkt voor een starter al gauw aantrekkelijk in de oren. Maar soms is goedkoop (of gratis) een toekomstige duurkoop. Je kunt namelijk echt heel weinig in het gratis MailChimp account. Om aan de slag te gaan met e-mailmarketing heb je er simpelweg niet genoeg aan. Wil je meer vanuit Mailchimp, dan loop je al gauw tegen enorm hoge kosten aan en wat je ervoor krijgt ligt uit verhouding tot wat het kost.

MailBlue heeft een heel voordelig Lite pakket vanaf €9,- per maand (met 500 contacten). De mogelijkheden die MailBlue biedt in dat pakket zijn enorm. Je hebt direct zoveel opties tot je beschikking dat je gelijk goed aan de slag kan met je e-mailmarketing. Tuurlijk, het Plus pakket is een stukje duurder, maar als we eerlijk zijn, is de overstap naar een Plus pakket zelden nodig.

Nieuwsgierig? MailBlue is niet gratis, maar je kunt met een 14-dagen proefabonnement wel e.e.a. rustig uitproberen.

 

mailblue vs mailchimp

MailBlue & WordPress

We zijn goed in ons vak en sterk in ingewikkelde zaken, maar we zijn ook echt wel dol op simpele oplossingen en koppelingen. Het is daarom fijn dat je MailBlue zonder al te veel gedoe aan je WordPress website kan koppelen. Nou hoef je niet persé een WordPress website te hebben om met MailBlue te kunnen werken. Je kunt het zeker ook aan andere websites koppelen, maar met WordPress is het vaak wel echt een fluitje van een cent. (En ja wij zitten ook in het cheerleader team van WordPress, maar dat is een ander verhaal!)

Je website is trouwens niet het enige waar je makkelijk MailBlue aan kan koppelen. Er zijn namelijk ook heel veel integraties mogelijk met betaalsystemen, online trainingsplatforms en webinar tools. Met al deze koppelingen is het appeltje eitje om geautomatiseerd een volledig profiel op te bouwen van je relaties en heb je echt alles in handen om supergoed te segmenteren en te targetten.

MailBlue prijzen & abonnementen

In het geval van MailBlue krijg je voor weinig echt heel veel.

MailBlue werkt met abonnementen. Er zijn 3 verschillende soorten abonnementen; Lite, Plus en Professional. Zoals eerder al genoemd zitten in het Lite pakket al zo verdomd veel e-mailmarketing mogelijkheden dat je daar in veel gevallen al meer dan genoeg aan hebt. Maar voor ieder die toch meer wil, is er meer. Zo kan je o.a. met het Plus pakket van jouw MailBlue een volwaardig CRM systeem maken en kun je je leads gaan scoren. De prijs voor het abonnement wordt niet alleen gebaseerd op het type abonnement dat je kiest, maar ook op het aantal relaties. Dit maakt dat als je nog niet veel relaties hebt je ook niet onnodig tegen hoge investeringen aanloopt. Het groeit als het ware met je mee.

Je kunt op de site zien wat precies de verschillen zijn in prijzen van de drie abonnementen. Met het schuifje links op de pagina kun je kijken wat de invloed is van het aantal relaties op de investering.

En we zijn natuurlijk Hollanders … daarom profiteer je bij elk abonnement altijd eerst van een gratis proefperiode van 14 dagen.

Kortingsbon MailBlue

Begint het al een beetje te kriebelen en kan jij niet wachten om aan de slag te gaan met MailBlue? Sorry, als we ergens enthousiast over zijn, houden we ons niet in! En dat hoef jij ook niet te doen. We hebben van tijd tot tijd een aantal kortingsbonnen voor MailBlue. Neem even contact met ons op om te informeren wat de beschikbaarheid hiervan is. Daarnaast kun je in de eerste maand altijd gebruikmaken van de gratis proefperiode van 14 dagen. Say no more? Je kunt hier direct een MailBlue proefaccount aanvragen!

kortingsbon mailblue

Mogelijkheden MailBlue

We stipten het eerder al even aan, maar de voornaamste reden waarom wij zo’n fan zijn van MailBlue is omdat het heel wat opties biedt om je e-mailmarketing te segmenteren. Het is zo’n tool waarbij je je doelgroep op de juiste manier kunt labelen zodat je ze later via waardevolle mail automations nog eens kunt benaderen. Volledig gepersonaliseerd op het gedrag of het verleden van die persoon, waardoor je de communicatie nog waardevoller kunt maken. Iemand voelt zich immers sneller aangesproken via een gepersonaliseerde dan via een algemene mail! De e-mailmarketing software is zo geavanceerd dat er flink wat mogelijkheden om je contactpersonen te filteren. Hieronder lichten we een kleine greep uit alle mogelijkheden even aan je toe!

Lijsten en tags 

Je kunt in MailBlue aparte lijsten aanmaken waarop je al je contactpersonen kunt verzamelen. Daarnaast kun je je contactpersonen tags meegeven, waarmee je je groepen nog verder kunt segmenteren.

Denk bijvoorbeeld aan een lijst met alle webinardeelnemers en je geeft de mensen dan een tag mee ‘kijker’ of ‘niet-kijker’ (ja dit kan geautomatiseerd met bijv Webinargeek!). Dan kun je ze na het webinar afhankelijk van of ze deel hebben genomen of niet, een (of meerdere) mails sturen.

Formulieren

Superhandig, je kunt in MailBlue van alles met formulieren. Je kunt ze aanmaken en koppelen aan automatiseringen zodat je het inschrijfproces volledig kunt automatiseren. Je kan ook hele vragenlijsten maken. Het is namelijk mogelijk om extra velden toe te voegen, zodat je meer informatie in kunt winnen zodra de contactpersoon zich inschrijft!

Automatiseringen

MailBlue staat bekend om zijn uitgebreide automatiseringsopties. Je kunt een automatische mailserie maken waarbij je in de automatisering makkelijk splitsingen kunt maken of mensen eruit kunt filteren. Denk aan wanneer iemand jouw mail nog niet geopend heeft of om te checken of iemand niet al die aankoop gedaan heeft. De layout is visueel heel sterk. Je ziet in één oogopslag welke mails, wachtstappen en voorwaarden er voor een funnel zijn ingesteld.

Layout 

Een andere belangrijke optie – vinden wij- is de mogelijkheid om de content in je eigen huisstijl te zetten. Hoe meer “eigen” het eruitziet, hoe sterker je mails overkomen bij de lezer. De mails kun je gelukkig helemaal aanpassen naar eigen wens. Van kleur tot lettertype, maar ook in de opbouw van diverse blokken, afbeeldingen en buttons.

MailBlue workshop

Is MailBlue nieuw voor je en wil je alle mogelijkheden leren kennen? Ze laten je daar niet zwemmen. Via de videotraining en academie word je van A-Z op weg geholpen. Ook is het mogelijk om in een kleine groep een MailBlue workshop te volgen. Superhandig, want zo leer je het systeem en de opties meteen goed kennen. Zie jij je schaarse tijd al wegebben en heb je die gewoon hard nodig voor andere zaken binnen je bedrijf?! Of heb je eigenlijk geen zin om het te leren of wil je het gewoon meteen goed aanpakken? Je e-mailmarketing uitbesteden kan natuurlijk ook! Laat het over aan de experts (… ons dus!) die jou met plezier kunnen helpen. MailBlue is onze nummer één e-mailmarketing tool waar we maar al te graag in werken. We kunnen het systeem voor je inrichten, koppelen aan andere programma’s, je helpen bij het neerzetten van funnels en maken en inplannen van nieuwsbrieven en mails.

MailBlue workshop

MailBlue review

Misschien ben je wat overdonderd door ons enthousiasme als het gaat over MailBlue. Maar geloof ons, dat is niet voor niets. Als virtual assistants werken we voor heel wat verschillende klanten en hebben we heel wat vergelijkingsmateriaal voorhanden. We zien wat MailBlue kan doen voor je business.

We werken voor bedrijven die 200 relaties in MailBlue hebben zitten, maar ook voor bedrijven die 200.000 relaties in MailBlue hebben verzameld.

De ene keer plannen we een nieuwsbrief in, de andere dag zetten we een uitgebreide funnelstrategie op om leads langzaam op te warmen tot klanten. Onderaan de streep biedt MailBlue gewoon het meeste en het beste!

Voordelen van MailBlue

We hebben in dit artikel flink wat wapenfeiten van MailBlue besproken en kunnen ons voorstellen dat er een berg informatie op je af is gekomen. Daarom nog even de voordelen van MailBlue op een rij:

  • E-mails automatiseren: maak sterke mailseries die automatisch op het door jou gewenste tijdstip verzonden worden.
  • E-mailmarketing segmenteren: stop je contactpersonen in de juiste lijsten en voorzie ze van tags zodat je je e-mailmarketing nog beter kunt personaliseren en meer uit je customer journey haalt.
  • Mail templates: je kunt je mail via lettertypes en kleuren helemaal aanpassen naar je eigen huisstijl. Geen design wonder? Je kunt kiezen uit een aantal standaard templates die je vervolgens aan kunt passen naar jouw wens.
  • Overzichtelijk dashboard waarin je in één oogopslag het aantal actieve contacten ziet, de laatste gebeurtenissen en verstuurde mails!
  • Maak makkelijk koppelingen met andere systemen. Je kunt je inschrijvingen vanuit Webinargeek zo doorsluizen, maar ook koppelen met je Google Analytics en site tracking opnemen in je strategie!
  • Nederlandse helpdesk, kennisbank en academie.

Overstappen naar MailBlue?

Snappen we helemaal! Je kunt hier een MailBlue proefaccount aanmaken en de e-mailmarketing software twee weken gratis proberen. Je krijgt bovendien ook een jaar toegang tot de MailBlue academie (t.w.v. €997,-) en videotrainingen! Super handig!

*Dit artikel bevat affiliate links. We gebruiken alleen affiliate links van bedrijven waar we zelf helemaal achter staan. Klik je op deze link, dan kost het jou niets extra. 

 

Reageer

Verder lezen